Saturday, November 26, 2011

Berdoalah Memohon Keredhaan Allah

Wahai Tuhanku,
Inilah hambaMU yang mengembara kembali menghadapMU,
Segala maksiat kembali kepada kebenaran,
HambaMU berdosa menghadap dengan memohon keampunan,
Ampunilah aku dengan kemurahanMU,
Terimalah aku dengan kurniaanMU,
Pandanglah aku dengan rahmatMU.

Ya Allah,
Ampunilah dosa-dosaku yang telah lalu,
Dan peliharalah sisa-sisa hidupku,
Sungguh,
Segala kebaikan itu seluruhnya berada padaMU,
Dan ENGKAU adalah yang paling penyayang dan Maha Mengasihi kami.

* saya titipkan doa yang diberikan ketika mendengar ceramah malam ini yang disampaikan oleh Yg Bhg Ustaz Mohammad Kazim Al-Hafiz. Ini kali kedua didalam tahun ini saya mendengar ceramahnya secara langsung. Saya nak bercakap lama, tetapi saya perlukan masa untuk siapkan diri menjelang hari esok, esok saya akan menyertai perhimpunan Sambutan Ma'al Hijrah Peringkat Kebangsaan di PICC.