Wednesday, February 22, 2012

Cara dakwah dan pendekatanya. JOM..!!!..

Preview dari sisi saya : Modul ini digunakan dalam usrah. Mungkin masyarakat diluar pernah mendengar dan saya tidak berminat untuk meneka persepsi mereka berkenaan buku ini. Pada saya buku ini satu penulisan yang jujur dan ikhlas dari seorang muslim kepada muslim yang lain. Cukup mantap dan jelas pendirian yang diutarakan didalam buku ini kerana itulah yang ISLAM gariskan.

info lanjut sila ke : http://saifulislam.com/

Preview dari sisi saya : Subhanallah, Cantik program ini. Secantik tajuknya. mungkin juga program ini bagi hemat saya nak mengembalikan wanita hari ini ke landasan dan tempat sepatutnya mereka berada. Jika melihat pada misi dan objektif program serta dikupas juga dibentang oleh "bidadari dunia" yang selayaknya bagi saya untuk berkata mengenai "bidadari". Ayuh wahai muslimah!!.

info lanjut sila ke : http://www.bidadaridunia.com/

Preview dari sisi saya : Saya ada mendengar program ini ketika saya Solat Jumaat di Masjid Besi minggu lepas. Nak tunggu Pesta Buku Antarabangsa lambat lagi(April). Jadi lebih baik ke ekspo buku ini yang semestinya menjanjikan hidangan makanan rohani yang dizahirkan melalui penulisan. Bagi saya, ini cara kita nak support orang kita@islam. Dalam keadaan sekarang dimana pemikiran kita dimomokkan dengan ilmu2 yang sekular, liberal,yang hanya semata-mata menggunakan logik dan nafsu, lebih baik kita isikan akal&hati dalam menerima ilmu sepertimana yang dikehendakkan ISLAM itu sendiri.

info lanjut sila ke : http://ekspobukuislam.com/