Friday, April 9, 2010

Masih ada waktu

Alhamdulillah.

Dapat jugak "mencuri" masa untuk masuk blog sendiri. Nak kata ada kekangan masa, masa selalu tak cukup jika kewajipan memenuhi setiap ruang masa. Malah kewajipan itu melangkaui masa seperti yang pernah saya katakan pada entry sebelum ini. busy tu tak de la. sbb saya tak set busy dalam kamus hidup saya, akan ikhtiarkan untuk memenuhi. busy nanti org lari. Hanya persinggahan sebentar di sini. Sekadar nak sampaikan ucapan kepada kawan2 yang akan melangsungkan perkahwinan. Tau-tau je minggu ni saya free. Kena la dengan keadaan saya. Kena-kena pun ada yang tak dapat saya hadir dek kerana dari hujung ke hujung tempat yang perlu saya hadiri. Jeram (tak pernah sampai pun, yg tau jauh ler) satu lagi di Melaka (bertam malim)..ada yang perlu dikorbankan jika pilihan mesti dibuat..(itu yg boleh, yg tak boleh pilih tue, aduh mesti tak tau nak pilih. tak pun yang tak d pilihan tetapi hilang yg satu itu. tue pun kena hadapi)..inilah kehidupan. adakalanya apabila ruang nafsu itu timbul kerana "kesilapan" diri sendiri, pilihan mula menjelma. Iman vs Nafsu...(itu pun jika iman itu sebagai calon pilihan. jika "kesilapan" itu teruk dan ketara nescaya hanya nafsu sebagai panduan. Conform dah iman tolak ketepi." takut bila memfikirkan soal ini. cepat2 mulut dan hati berkata " Subhanallah wa bihamdihi astaghfirullah waatubu ilaih" di ulang-ulang dan dihayati seterusnya diselami agar ianya mendidik jiwa.

Kepada teman-teman yang akan melangsungkan perkahwinan, tahniah saya ucapkan. moga pernikahan dan perkahwinan kalian mendapat rahmat dan barakah dan Allah s.w.t dan hidup dalam keluarga yang bahgia. keluarga yang sakinah, mawaddah wa rahmat.

Allah berfirman didalam surah ar-rum : "dan tanda-tandanya telah ku ciptakan untukmu pasangan-pasanganmu agar kamu hidup tenang bersamanya dengan bahagia dan cinta (mawadda wa rahmah) . dan itu tanda-tanda bagi orang yang berakal"

ada entry yg masih belum di postkan. dok dalam peti simpanan lagi. kena audit dulu sebelum keluar.

saya perlu undurkan diri. ada perkara lain yang menanti untuk dilakukan. saya rindukan pengajian kelas di ukm. tak de kelas mggu ni. mggu depan br ada semula. InsyaAllah, jumpa lagi. kepada yang menghantar email bertanya, saya ucapkan terima kasih kepada kalian semua. moga diberikan keampunan dan kerahmatan dari Allah s.w.t.