Monday, March 28, 2011

Mana poei?


“Bagi setiap penyakit ada ubatnya. Apabila betul ubatnya, maka sembuhlah dengan izin Allah.” (Riwayat Muslim).

Dah dua hari tangan ni dok rasa ringan je. Mana letak jam Casio ni? conpius betul!..Allah, Subhanallah. Jarang sangat tanggalkan jamni. Biasanya 24 jam dok melekat kat tangan ni. Kalau ditanggalkan pun sebab nak lap-lap bagi bersih, kilat ke..Aduh, gawat ni..Satu rumah dah cari. Tak jumpa jugak. NI la kelemahan yang tak berapa nak ketara saya ni. Jam, matrik card, access card akan lupa letak mana kalau ditanggalkan atau ditinggalkan. Sedar jam ni tak de pun sebab basuh tangan tempoh hari. Rasa pedih pulak, 1,2,3,4,5,6 eh? banyak pulak calarnya kat tangan. Tadi tak terasa pulak masa buat kerja. Mana poei jam den? hilang pulak?... Masa saya berpandukan jam tu. Tak banyak kelebihan yang ada. Tapi tetap ada jugak. Ada No. tel semua family saya dan sorang yg penting dalam hidup saya, world time, alarm+snooze yang gerakkan saya setiap pagi. Nak cari yang jauh lebih canggih tak boleh, sebab semuanya besar dari tangan saya. Kena la cari yang sepadan. Mana la duhai jam..

Ada satu benda yang saya sampai hari ni cari tak jumpa lagi adalah buku akaun Bank Islam. Tahun lepas masa nak update buku, baru sedar letak mana la. Dok perasan letak sekali dengan Tabung Haji, Geran Kereta, Surat kereta, resit2 byr keta..musykil betul. Lupa aje. Setiap bulan saya akan upadate buku akaun. Banyak ke sikit ke bakinye tetap kena update. Bila dah hilang ni, tak ber-update la. Walaupun guna kad, tetapi disebabkan buku akaun ni merupakan satu dokumen / daftar keluar masuk duit, ianya menjadi penting.

Macam mana nie? kena ingat balik shafiq..cuba ingat dan ingat. Istighfar banyak-banyak...