Thursday, May 5, 2011

amrina-rashada

~ KeRjA, StuDy ~

Alhamdulillah..dapat jugak coret sikit kat blog ni. Lama dah agaknya menyepi. Dek kerana menghadiri program yang dibuat. Dua minggu lepas 3 hari berulang alik kl-cyberjaya. Ada mesyuarat kerja disana. Ada sahaja system baru yang hendak diperkenalkan. Minggu lepas 3 hari di Grand Continental, Kuantan Pahang. Berkursus disana. Balik dari kursus, memandu balik ke Sg.Petani, Kedah. Lama dah tak balik. Rasa sekejap pulak dok sana. Minggu ni 2 hari di Lagend Hotel, KL. Ada bengkel Tender dan Sebut Harga. Hujung minggu ni kena sertai perhimpunan hari pekerja di Bukit Jalil. Minggu depan 3 hr di Primiere Hotel, Klang. Kena siapkan modul pengguna bg aspek kewangan kerajaan. Agak padat sedikit, sehingga tiada peluang untuk bersukan. hehe.. kelas? alhamdulillah, dah sampai penghujung. Tinggal kelas terakhir sahaje. Cuma assgment pada peringkat akhir nak disiapkan. Semester ni agak pantas pembelajaranya. Tak terkejar. Mngkin dek kerana kerja pun mendesak. Harap dipermudahkan dan diberikan kesenangan untuk menyelesaikan segala masalah dan tuntutan. Beginilah tuntutan sebagai pekerja dan pelajar. Itu tak termasuk lagi yang lebih utama, sebagai hamba kepada Allah swt, sebagai muslim. Kena uruskan sebaiknya. Tapi kalau ada "manager" bagus jugak. Yang penting, kena "fikir" dan sentiasa berfikir dalam menjalani kehidupan harian.

~ Kesihatan dan diri ~

Kesihatan? alhamdulillah, dah tak perlu makan ubat. Lega rasanya. Umur pun baru shj masuk angka 25. oh! 25? ada beberapa agenda yang digariskan untuk rancangan shafiq ke-25(RSK25). hihi..macam RMK pulak. kui.kui. Cuma tak sempat nek menjejakkan kaki digelanggang futsal.oh..

~ bAlik KampUnG ~

Minggu lepas sempat balik kampung. Malam drive balik. Sebab petang baru sampai dari Kuantan. Sepupu melangsungkan pernikahan. Kendurinya hujung Mei ini. Mungkin tak dapat nak balik. Macam ada kelas. Kena tgk dulu jadual. Kalau tak ade kelas ada agnda lain disana. Tak sempat nak pergi mana masa di kampung. Sempat pun malam terakhir. Dapat jugak main bowling di Pepsi Bowl, Taman Sejati. Sememangnya kalau balik kampung, "wajib" main bowling. Dok kl pun main jugak. Tapi ak sesakan di kampung. Disana harganya murah. Kat KL ni, huh, kadang tu pikir dua tiga kali nak main. Biasanya, main jugak. hehe..

.....................Akhirnya..........................

habih dah citer. Kalo sempat hujung minggu ni nak publish entry yang formal. Macam nak berjaga lama sket hujung minggu ni. Ada kerja nak dibuat..

~ Doaku dan Harapanku ~

Wahai Tuhanku, Sesungguhnya aku berlindung kepada-MU daripada memohon sesuatu yang tiada aku tahu mengenainya, dan jika Engkau tidak mengampunkan dosaku dan memberi rahmat kepadaku, nescaya jadilah aku daripada orang-orang yang rugi.

Ya Allah, berilah aku ilham untuk tetap mensyukuri nikmatMU yang telah Engkau anugerahkan kepadaku dan kepada ibubapaku dan untuk mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai, dan masukkanlah aku dengan rahmatMU ke dalam golongan hamba-hambaMU yang soleh.

Ya Allah, janganlah Engkau membiarkan aku hidup sendiri dan Engkaulah waris yang paling baik.

Mudah-mudahan Allah mendatangkan mereka semuanya kepadaku, sesungguhnya Dialah yang Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana.

Ya Allah, Engkaulah pelindungku di dunia dan di akhirat, wafatkanlah aku didalam Islam dan pertemukanlah aku dengan orang-orang yang soleh.